Opdrachtgevers

Een greep uit de duurzame samenwerkingen van de afgelopen jaren. Samenwerkingen en partnerschappen waarbij Jo Marketing alles coördineerde op marketingvlak. Van een nieuwe website tot de strategie bij uitbreiding van het werkgebied of op kleinere schaal het aanleggen van een beeldbank waar de organisatie jarenlang van profiteert. Maar ook continuïteit in uitingen waarborgen en matchmaking tussen de klant en andere professionals. Vanuit mijn netwerk in (met name) Friesland weet ik de juiste opdrachtgever aan de juiste professional te linken. Vanuit hier ontstonden vruchtbare samenwerkingen met fantastische resultaten.

Vanaf 2021 werk ik samen met Fabiton, waar klanten terechtkunnen voor oplossingen in prefab, agro, ademlucht en pomptechniek. Een interessante sector waarbij ik in eerste instantie ben aangehaakt voor de social media strategie.

Van hieruit hebben we een grote optimalisatieslag gerealiseerd binnen de lopende campagnes, een beeldbank aangelegd, de nieuwe website (met shop) neergezet en nog veel meer. Vanuit mijn netwerk heb ik diverse partijen aangehaakt, waaronder een websitebouwer, foto- en videograaf, designer en partij voor SEO en SEA. Inmiddels werken we, met dit team vol vakidioten, al jaren samen met een geweldige groei tot gevolg.

Vriezon biedt duurzame oplossingen op het gebied van energie en warmte. In 2022 startte de samenwerking waarbij Jo Marketing als projectlead werd ingeschakeld bij de lancering van de nieuwe website. Hierop volgde een social media strategie en het uitwerken en coördineren van de brandmovie. 

Naast branding, is ook Vriezon – net als vele andere opdrachtgevers – op zoek naar versterking. Om de juiste kandidaten aan te spreken, is de beeldbank uitgebreid met zowel foto- als videomateriaal en zijn er nieuwe collega’s gevonden middels doeltreffende social media campagnes en pakkende, duidelijke vacatureteksten.

Hiemstra Bouw uit Tzummarum heeft in de directe omgeving al een goede naam opgebouwd, maar wil het werkgebied vergroten. De vraag aan mij luidt dan ook: hoe gaan we dit doen? De eerste stappen zijn gezet en passende partijen zijn aangehaakt. Binnenkort volgt de lancering van de nieuwe website en worden de eerste campagnes live gezet.

Om de groei ook intern te kunnen waarborgen is er ook hier extra personeel gewenst. De eerste campagnes voor de werving van timmermannen (of -vrouwen) zijn live met na een week al tientallen aanmeldingen.

Als ‘dochteronderneming’ van Hiemstra Bouw, werd ik ook aangehaakt bij de start-up leva®. Een prachtig concept: een huis dat met je meegroeit in alle fasen van je leven. Als starter. Als stel, als gezin. Het bedrijf introduceert ecovriendelijke, snel te bouwen woningen. Een duurzaam, betaalbaar en bovenal comfortabel thuis voor iedereen. Wanneer wil jij verhuizen?

Een klein stukje content van mijn hand, wat onderdeel was van de lancering. Tevens realiseerde ik alle benodigde content voor de website en overige uitingen en komt de video van mijn hand. Op dit moment begeleid ik een werknemer en stagiair bij leva® om de uitingen in de toekomst zelf op te pakken.

It Fryske Gea

In 2021 ben ik via De Staat van Creatie aangehaakt om een gedragsveranderingscampagne voor It Fryske Gea te managen. Hiervoor heb ik – in samenspraak met mijn vaste partij voor SEA en SEO – een voorstel uitgebracht voor een passende mix van kanalen met bijbehorend budget. 

Na een geslaagde eerste campagne volgden nog drie thema’s op het gebied van gedragsverandering in de natuur, met mooie resultaten tot gevolg. Wederom een goed voorbeeld van een efficiënte en vooral effectieve samenwerking tussen opdrachtgever en diverse specialisten.

Toen IK Materialen mij in 2023 benaderde, was de vraag: hoe krijg ik deze werkboeken onder de aandacht bij basisscholen in Nederland? Na een aantal sessies en het begeleiden van websitelancering, heb ik het beeldmateriaal gecoördineerd en de juiste partijen ingezet voor de beste campagne met passende targeting met content van mijn hand.

Na slechts enkele weken druppelden de eerste aanvragen vanuit België al binnen en ook kwam er vanuit verschillende middelbare scholen het verzoek om dit werkboek ook voor het middelbaar onderwijs beschikbaar te maken. Inmiddels wordt er zelfs een werkboek gedrukt voor coaches en leerondersteuners.

AKSOS adviseert over menselijk en financieel kapitaal en het accountantskantoor doet dit met een no-nonsense en recht-door-zee-mentaliteit. Dit past mij als een jas en in 2022 ontstond de samenwerking waarbij Jo Marketing de strategie en grote lijnen uitzet, in samenspraak met de in-house marketeer van AKSOS. 

Vanuit deze coördinerende en adviserende rol kwam er lijn in de uitingen van de organisatie, werd er een extra marketeer aangenomen en groeide het bereik in zowel Leeuwarden, Groningen als Zwolle – waar AKSOS een locatie heeft.

Ontzorgd Verhuizen verhuist mensen. Senioren, om specifiek te zijn. Dat is waar het familiebedrijf voor staat: een verhuizing zo comfortabel en prettig mogelijk maken voor de oudere generatie. 

Al bijna vijf jaar werk ik samen met deze mooie organisatie waarbij de initiële vraag op het gebied van SEO en SEA lag: hoe kunnen we onze online vindbaarheid optimaliseren? Vanuit hier ontstond het verzoek om te adviseren over de website, landingspagina’s, de beeldbank en meer. Inmiddels draaien we ook campagnes voor de franchisenemers van Ontzorgd Verhuizen in o.a. Noord-Brabant en ben ik vaste sparringpartner op marketinggebied.

Stinstra Kozijnen benaderde me al in 2020 tijdens hun zoektocht naar een geschikte kandidaat voor het vergroten van de vind- en zichtbaarheid in de regio. Nadat social media op poten is gezet, hebben we een nieuwe website gerealiseerd waarop we gerichte campagnes hebben gevoerd met een groot aantal nieuwe klanten tot gevolg. Tot dusver loopt deze samenwerking gestaag door.

In 2024 werd AKTOOR gelanceerd: een partnerschap vanuit AKSOS, waar ik al actief was. AKTOOR biedt een breed scala aan diensten om organisaties te ondersteunen in de digitale transformatie.

Hiervoor heb ik een huisstijl laten ontwikkelen, passend bij AKSOS, is de website gerealiseerd waarvoor ik de content heb geschreven en zijn er templates ontwikkeld voor social media. AKTOOR kan hiermee zelf invulling geven aan het vervolg.